Proč si koupit PPG meter???

Popíši Vám základní informace, které Vám pomohou se rozhodnout o koupi PPG metru.

Proč si tedy PPG metr koupit:

  • protože mi tím uděláte radost..........což je pro Vás nepodstatné:-):-):-)

  • protože chcete mít přehled o technickém stavu Vašeho paramotoru pro bezpečný, klidný a dlouhý let

Trochu historie - PPG meter jsme začali vyvíjet v roce 2009 s firmou Flyengines. Důvod byl jasný, měřit všechny potřebné parametry motoru, aby se dalo kontrolovat, co se děje s motory, když jsou používány v režimech, které jsou pro paragliding charakteristické.

  • maximální výkon
  • maximální životnost
  • jemný chod ve středních otáčkách - let v horizontu
  • minimální spotřeba

Dá se říci, že tyto parametry se navzájem vylučují. Maximálního výkonu dosáhnete na úkor životnosti, maximální životnosti na úkor maximálního výkonu a jemný chod v horizontálním letu s minimální spotřebou, který je dán nastavením chodu motoru s chudou směsí, je protikladem k maximální životnosti a výkonu motoru.

Jak z toho ven? Jednoduše - zlaté české ručičky.

Na trhu paraglidingu je velký výběr motorů pro paragliding, ale většina z nich jede v režimu max. životnosti a tomu je vše podřízeno. Tento stav motoru poznáte jednoduše dle teplot, ve kterých se motor pohybuje, a to jsou:

  • teplota hlavy válce
  • teplota výfukových plynů

Standardní motory se pohybují v teplotním rozmezí (když pomineme špatné chlazení a vliv okolní teploty) do 150 °c hlavy válce motoru a kolem 550°c teploty výfukových plynů (tady nemá žádný vliv teplota okolí).

Výkonnější motory se pohybují v rozmezí kolem 200°C a 600-650°C. Jen pro zmínku závodní motory klidně kolem 850 °C, ale tomu musí odpovídat chod motoru (neustálený chod ve stejných otáčkách).

Právě tento ustálený chod motoru - stejné otáčky po dlouhou dobu v režimu chudé směsi - je pro motor zatěžující. Nedochází k chlazení pístu palivem, ke kterému dochází, když si tak zvaně zaturujete s motorem. Nedochází zde k neustálému přidávání a ubírání plynu - řazení převodů.

Abych to zkrátil, teorie už bylo dost, motory Flyengine se s tímto problémem popraly a výsledek vidíte na jejich webu.

Měření teploty výfukových plynů Vám ale hlavně slouží jako signalizace stavu Vašeho motoru. Jak? Jednoduše.  Jakékoli změny nasávané směsi a výkonu motoru poznáte okamžitě na teplotě výfukových plynů.

Na teplotě hlavy válce poznáte ihned, že např. v teplých podmínkách motor přetěžujete a máte možnost ubrat plyn.

Příklad:

Používáte Váš paramotor s PPG metrem již nějakou dobu a víte přesně, jak se Vám pohybují teploty výf. plynů.  Znáte teploty v ustáleném režimu, znáte i teploty v maximálním výkonu. Tyto teploty jsou celkem přesné -  jak se říká, daly by se podle nich seřizovat hodinky:-):-):-)

Najednou zjistíte, že se vám teploty zvyšují.  Nemusíte si tuto hodnotu přesně pamatovat, protože si na PPG metru nastavíte alarm překročení povolené teploty tak, aby byla hranice sepnutí o něco málo výše, než je Vaše standardní hodnota při spokojeném letu. Když se Vám alarm zaktivuje, víte, že se něco děje.

Často se stává, že naberete nějaký jiný benzín nebo benzín znečištěný, a to vše má vliv na poměr směsi motoru. Sledováním teploty bezpečně poznáte např. postupně se ucpávající sítko karburátoru, přisávání vzduchu kolem ztrouchnivělé hadičky přívodu paliva, netěsnosti v palivovém systému atd.

Co se týče palivoměru - tady asi není co vysvětlovat. Přehled o stavu paliva v nádrži je informace, se kterou se můžete vydat kamkoli. Vědět, kolik máte paliva pro návrat ve spolupráci s motohodinama, kterými PPG metr disponuje, Vám dává kompletní informace pro rozhodování, kdy se mohu vracet z výletu, kolik mám času atd.

Snažil jsem se Vám poskytnout pár informací, které se Vám mohou hodit při přípravě na novou sezonu, protože jak říkám, letošní sezona - 2011 bude MASO!!!!!!!

 

Váš FLY HENRY